Op 25 april 2019 heeft het Bestuur van Lion Heart Foundation het financiële jaarverslag 2018 goedgekeurd. Het was een jaar waarin de zorg in Yele Sierra Leone volgens planning is verlopen en weer veel goeds is gedaan. Door de strategie nog meer te gaan richten op groeiende zelfstandigheid van het ziekenhuis in de komende jaren, verwacht het bestuur een extra impuls te kunnen geven aan de donaties die noodzakelijk zijn voor de financiering van de toekomst.

Om dit te bereiken wordt in het komende jaar onder meer ingezet op het versterken van de organisatie, het aanpassen van de bestuurlijke structuur, alsmede het betrekken van de bevolking, de overheid en andere stakeholders bij de ontwikkeling van het ziekenhuis. Hierbij moet ook worden gedacht aan het investeren in de opleiding van personeel in het ziekenhuis, zowel intern als extern. Veelbelovende werknemers van het ziekenhuis wordt de gelegenheid geboden om een vervolgopleiding tot bijvoorbeeld verloskundige te doen en nieuwe krachten worden intern opgeleid tot verpleeghulp.

Het jaarverslag is hier te downloaden => Jaarverslag 2018